22 April 2011

Blåveis - Anemone hepatica

English text below image.



I vinter solgte jeg mitt ærverdige A* 200mm f/4 macro som en del av slagplanen for å finansiere 645D. Jeg er har lurt litt på om jeg kom til å angre, men foreløpig er behovet dekket med DFA 100mm f/2.8 WR macro. Her er et bilde fra Kolås i går, der jeg fikk overraskende besøk av en humleflue mens jeg jobba med blåveisen.

Mine eksperimenter med blits fortsetter, men dessverre har jeg gått surr i notatene for denne sesjonen, så jeg er usikker på hva jeg brukte her.

Jeg har forresten gitt opp å prøve direktepublisering fra Lightroom, for redigeringsmulighetene i plugin'en var for dårlige.


Pentax K-7, DFA 100/2.8 WR macro, tripod and flash
1/180s, f/16, ISO 200

A few months back I sold my venerable A* 200mm f/4 macro to help finance the 645D, and have been wondering whether I would regret it. So far my needs are covered by the DFA 100mm f/2.8 WR macro. Here is one shot from yesterday, where a bee-fly stopped by for lunch at the anemones.

My experiments with macro flash continues, but unfortunately I have messed up my notes from yesterday, and don't know what kind of setup I used for this shot.

I have abandoned my attempts at direct publishing from Lightroom. The editor in the plugin was not up to the task.

No comments: